Pedralbes

Tots els articles sobre el tema

  • La porta d’entrada del franquisme a Barcelona

    La porta d’entrada del franquisme a Barcelona

    El 26 de gener de 1939, els nacionals van introduir-se a Barcelona per l’oest. La primera divisió militar en entrar va ser la cinquena del cos d’exèrcit de Navarra. A les deu del matí va ocupar el turó de Sant Pere Màrtir, on no quedava ni un arbre perquè la gent n’havia fet llenya durant…

  • Revolta veïnal contra l’ocupació dels Jardins de Pedralbes

    Revolta veïnal contra l’ocupació dels Jardins de Pedralbes

    La celebració de l’espectacle Natura Encesa als Jardins del Palau de Pedralbes els vespres entre el 7 de desembre i el 23 de gener va ser la gota que va fer vessar el got de la paciència d’un veïnat cansat de no poder gaudir amb normalitat del principal espai verd del districte de les Corts.…