Crònica

Tots els articles

  • Barcelona Regional, un llegat urbanístic enverinat

    Barcelona Regional, un llegat urbanístic enverinat

    Barcelona Regional (BR) va ser creada el 1993 aprofitant el know how acumulat amb la transformació urbanística de la ciutat amb motiu dels Jocs Olímpics de 1992. Es va constituir com un mitjà tècnic propi de l’Ajuntament de Barcelona i de l’Àrea Metropolitana. El seu capital social és d’1.532.580 euros i està liderada per l’Ajuntament,…

  • La Model prepara la metamorfosi

    La Model prepara la metamorfosi

    La presó Model ja és propietat de l’Ajuntament de Barcelona. Uns dies abans d’acabar 2017 la Conselleria de Justícia va fer efectiu el traspàs, com establia el conveni firmat ara fa un any. Però no es va poder celebrar la fita històrica amb cap cerimònia, comiat, benvinguda ni festa ciutadana, com havien previst les dues…

  • El carril bici s’implanta sense participació veïnal

    El carril bici s’implanta sense participació veïnal

    Els carrils bici “els estan implementant per decret”. Amb aquesta contundència el vocal de la Favb, Josep Lluís Sabaté, denuncia les formes amb què la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, està desenvolupant la nova xarxa de carrils exclusius per a ciclistes. Tal i com critica, el projecte actual planteja “greus problemes” que “si s’haguessin parlat,…

  • La Sagrera, sense ‘cash’

    La Sagrera, sense ‘cash’

    (L’intent) d’estació de la Sagrera reuneix tots els requisits per esdevenir un complex arqueològic del que ha suposat la crisi del sistema: corrupció, pols, operaris sense feina i urbanisme de pelotazo. El projecte, que no avança, es podria dir que ni està a la deriva. Sí, és cert que en els darrers mesos s’han posat…

  • Preguntes després de la por

    Preguntes després de la por

    Barcelona tenia una alta probabilitat de ser objecte d’un atemptat. És un risc derivat del fet de ser una metròpoli de primera divisió mundial. No ha sorprès ningú, malgrat que quan succeeix es genera un intens impacte col·lectiu. Són morts inacceptables, d’una guerra que per a la majoria de gent resulta incomprensible. I especialment en…

  • Dol i solidaritat

    Dol i solidaritat

    La Rambla ha viscut el seu pitjor agost en dècades. Un atropellament massiu i deliberat va segar la vida de 14 persones el passat 17 d’agost i va deixar desenes de ferits, als que hores més tard s’afegirien dues víctimes més a la Zona Universitària de Barcelona i al passeig marítim de Cambrils. L’atemptat va…

  • Unitats de cures intensives socials a tots els barris

    Unitats de cures intensives socials a tots els barris

    No cal que sigui un pis, que els preus estan pels núvols. Un local arregladet també serveix i d’aquests en tenim per donar i vendre. L’espai compartit no ha d’estar massificat i ha de permetre que les persones s’hi quedin el temps que els calgui. Les cues i la paperassa estan prohibides i les normes…

  • Cas Palau, la fi de l’omertà?

    Cas Palau, la fi de l’omertà?

    El passat 16 de juny el judici del cas Palau-CDC va quedar vist per sentència. Abans que sigui publicada la decisió del tribunal podem fer un balanç del que ha significat el judici, especialment en aquesta tribuna, atès que la Favb, fent-se ressò de la indignació de la ciutadania de Barcelona aquell 2009, va decidir…

  • Camins per recuperar la funerària pública

    Camins per recuperar la funerària pública

    El govern municipal de Barcelona ha plantejat en aquesta legislatura el debat per “remunicipalitzar” els serveis funeraris, que havien estat exclusivament de gestió pública fins el 1998. Aquell any es va iniciar el procés de privatització arran de les lleis espanyoles i catalanes de liberalització del servei: es va vendre el 49% de les accions…

  • Juan de Sada, una historia de 18 años y tres alcaldes

    Juan de Sada, una historia de 18 años y tres alcaldes

    Tres alcaldes y 18 años. Tres administraciones municipales dirigidas por mayorías políticas de diferente ideología y casi dos décadas de lucha vecinal. Y todo sigue igual. Ni Jordi Hereu, socialista, ni Xavier Trias, convergente, ni Ada Colau, Barcelona en Comú, han sido capaces de concretar un proceso participativo real que permita a los vecinos de…

  • L’amiant, enemic silenciós a Barcelona

    L’amiant, enemic silenciós a Barcelona

    Finals del franquisme. La indústria comença a recuperar el pols i el país s’obre al món. Un negoci a la vista: productes fets amb derivats de l’amiant, un mineral molt perillós prohibit a bona part del món per la seva toxicitat. Catalunya i l’Estat es converteixen en els principals exportadors d’uralita i productes pneumàtics. Beneficis…

  • AutoVia Laietana

    AutoVia Laietana

    Si obrir-la va ser un trauma urbanístic, pacificar-la serà un drama automobilístic. L’AutoVia Laietana és vital per a la mobilitat motoritzada de Ciutat Vella i la sortida més ràpida cap a la Ronda Litoral des del centre de l’Eixample. I, com a bona autopista catalana, és de peatge: dia rere dia es cobra la seva…